Narativ da predsjednik Ukrajine Vladimir Zelenski za vrijeme ruske agresije na njegovu zemlju ulaže veliki novac u lična zadovoljstva i biznise ne orestaje da kruži društvenim mrežama.
Tako su ranije raskrinkane laži da je Zelenski kupio kazino na Kipru, vilu princa Čarlsa, jahte…
Ovoga puta tvrdi se da je Zelenski kupio skupocjenu vinariju od čuvenog pjevača Stinga.
„Nekome front, nekome luksuzno imanje: Zelenski kupio vilu u Italiji od Stinga“, piše Raša Tudej.
Isti tekst prenijeli su i drugi pro-ruski portali, poput IN4S-a, Borbe, Intermagazina…
“Prema zvaničnim dokumentima iz italijanskog katastra, u junu 2024. Gordon Samner je prodao svoje imanje u Toskani. Novi vlasnik Tenuta il Palagio je italijanska kompanija ‘San Tomaso SRL'”, navedeno je u članku, a potom precizirano da je ova firma registrovana u Italiji, ali da su njeni vlasnici “državljani Ukrajine Vladimir Zelenski i njegova supruga Elena Zelenska”, kaže se u tekstu.
Dokument na koji se pozivaju RT i drugi je objavio sajt Database Italia. Italijanski fakt-čekeri provjerili su ovu informaciju i došlio do zaključka da dokument nije autentičan.
Fakta piše da dokument koji je objavila Database Italia ne postoji u arhivi tržišta nekretnina Agencije za prihode Italije.
„Zvanična dokumenta pokazju da je imanje koja se nalazi u opštini Filjine e insisa Valdarano u vlasništvu Gordona Samnera, poznatog kao Sting, i njegove supruge Trudi Stajler. Dokument prikazan na italijanskom sajtu nije stvaran“, piše Facta.
Facta je ukazala i na istraživanje Njuz Garda, koji prati put dezinformacija, a koji je objasnio i da je Database Italia bila među 10 najuticajnijih sajtova koji šire dezinformacije u 2020. i 2021. godini.
Dakle, Sting i njegova supruga su još uvijek vlasnici vinarije i u pitanju je lažna vijest.
Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.