Ozloglašena žaba se nije “prerušila” u novi logo  

1551

Sigurno ste na društvenim mrežama primijetili logo koji kao centralnu figuru ima zelenu žabu i to u različitim suludim objavama koje su se bavile time da proizvodi sa ovim logom sadrže supstancu atrazin (koja navodno utiče na promjenu seksualne orijentacije), da Bil Gejts pokušava da nas vakciniše putem istih tih proizvoda i slično…  

Dezinformatori su sad otišli korak dalje pa su pokrenuli “lavinu” novih objava na društvenim mrežama (1, 2, 3, 4, 5, 6) sljedeće sadržine:  

“Jeste li primijetili da je sve manje žaba? Zašto? Nova strategija! Očito je žaba bila previše upadljiva i dogodio se pad kupovine svih proizvoda sa žabom, što znači bojkot je bio uspješan! 
Sada, logo žabe Rainforest Alliance zamijenjuje logo Fairtrade Foundation (većinom na slatkišima) a na većini proizvoda su se potrudili da je neprimjetno napisano RAC (Rainforest Alliance Certified) i pojavile su se neke nove oznake. Uskoro ću ih objaviti pa dobro gledajte oznake proizvoda koje kupujete! Iza ovoga i dalje stoji Bill Gates!”. 

Više puta smo pisali da logo žabe označava amblem međunarodne neprofitne organizacije “Rainforest alliance” koja posreduje između korporacija, poljoprivrednika i drugih organizacija. Logo žabe zapravo garantuje kvalitet proizvoda na kojima je istaknut, da su namirnice prošle evaluaciju i ispunile zahtjeve sertifikacije, odnosno standarde ove organizacije. 

U objavama na Fejsbuku istaknuta su dva logotipa koji predstavljaju različite organizacije, a koje nisu ni na koji način povezane. Prvi logo, na kom se vidi čuvena žaba, predstavlja organizaciju “Rainforest alliance i netačna je tvrdnja da je promijenjen”. Na zvaničnim kanalima komunikacija te organizacije nije najavljena promjena logotipa.  

Drugi logo koji je istaknut u Fejsbuk objavama predstavlja zapravo “Fairtrade International”. U pitanju je neprofitna međunarodna organizacija sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu, koja ima za cilj da pomogne proizvođačima u nepovoljnom položaju u najsiromašnijim zemljama, dodjeljivanjem oznake Fairtrade, odnosno one koja se vidi na desnoj strani slike koja je podijeljena na Fejsbuku.  Njihove aktivnosti su prvenstveno usmjerene na obezbjeđivanje povoljnijih uslova i cijena za farmere i radnike. 
 
Kada je riječ o navodnoj povezanosti ove dvije organizacije sa osnivačem kompanije Majkrosoft, važno je navesti da je organizacija “Rainforest Alliance” jedna od mnogih koje finansijski podržala fondacija Bila i Melinde Gejts.Međutim, proizvodi sa istaknutim logom žabe nisu ni na koji način povezani sa Bil Gejtsom, osim što je njegova fondacija podržala pomenutu međunarodnu neprofinu organizaciju koja je uspostavila program sertifikacije koji garantuje kvalitet.  

Sa druge strane, ime Bil Gejtsa se ne pojavljuje među članovima koji čine upravljački tim fondacije Fairtrade International, niti u upravnom odboru. Takođe, ova organizacija se ne nalazi na spisku subjekata koje je finansijski podržala Fondacija Bila i Melinde Gejts. 
 
Da sumiramo – logo žabe nije promijenjen, na fotografiji koja se dijeli na Fejsbuku su prikazani logotipi dvije sasvim različite organizacije, a Bil Gejts “ne stoji” iza njih, kako se tvrdi u objavama. 

Ova objava dobija ocjenu – teorija zavjere.  

Ocjenu “Teorija zavjere” dobija medijski izvještaj koji daje neistinit ili neprovjerljiv opis neke pojave, događaja ili osobe, predstavljajući ih kao dio ili rezultat skrivenog plana (“zavjere”). Za ovakve sadržaje karakteristično je da iznose niz tvrdnji, predstavljenih kao činjenice, između kojih se utvrđuju uzročno-posljedične veze, bez nuđenja bilo kakvih kredibilnih dokaza. 

In this article