Informaciju da Crna Gora u ovoj godini očekuje ukupni pad turističkog prometa od 40 odsto (450 miliona eura) u odnosu na uporedni godišnji period srbijanski portal Espreso je iskoristio da objavi tekst sa senzacionalističkim naslovom koji upućuje čitaoca da se taj pad već desio i da je to zbog zatvaranja granice sa Srbijom što nije tačno.
“PA VI OPET ZATVARAJTE GRANICE ZA SRBE: Turistički promet u Crnoj Gori pao jezivo, ovaj procenat nijesu očekivali”
U tekstu pod ovim senzacionalističkim naslovom prenijeti su tačni podaci koje je državni sekretar u Ministarstvu turizma Damir Davidović saopštio u Skupštini Crne Gore.
“Prema trenutnim procjenama, očekujemo pad turističkog prometa od oko 40 odsto. Međutim, ostaje još nepoznanica, kada je kovid-19 u pitanju, jer bi odlaganje eventualno drugog talasa globalno ostavilo prostor da se u periodu postsezone ostvari kvalitetniji rezultat” rekao je Davidović u parlamentu u odgovoru na pitanje poslanika DF-a Strahinje Bulajića… Dodao je i da je drugi kvartal, zbog korona krize i zatvaranja granica, suštinski izgubljen, dok je prošle godine učestvovao sa 207 miliona eura prihoda.”
Iz sadržaja teksta se jasno vidi da državni sekretar Ministarstva turizma Damir Davidović govori o ukupnom padu turističkog prometa za cijelu godinu, ukazuje da je drugi kvartal (april-jun) izgubljen zbog zatvaranja granica usljed korona krize i nigdje eksplicitno ne pominje samo granicu sa Srbijom.
Prema podacima MONSTAT-a, gosti iz Srbije su činili značajnu grupu u ukupnoj strukturi turista 2018. godine. Oni su predstavljali 19,7% ukupnih dolazaka turista, i ostvarili 24,5% od ukupnog broja noćenja. Međutim, zbog krize izazvane pandemijom, crnogorska turistička privreda trpi gubitke na svim svojim tržištima, a ne samo na onome u Srbiji.
Na procjeni o padu turizma od 40 odsto u ovoj godini rađen je predlog rebalansa ovogodišnjeg budžeta koji je u skupštinskoj proceduri.
Pošto je portal Espreso dao senzacionalistički naslov koji ne odslikava pravi sadržaj teksta dobija ocjenu “klikbejt”.
Tu ocjenu dobija medijski izvještaj čiji naslov nema uporište u samom tekstu koji slijedi. Ovakvi tekstovi I prilozi imaju cilj da senzacionalističkim naslovom privuku pažnju konzumenta/kinje, obećavajući sadržaj koji zapravo ne postoji i uglavnom se kreiraju iz finansijskog interesa, to jest zbog povećanja čitanosti.
Portal Espreso objavio je ispravku u svom origanalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.
Espreso: Klikbejt,Demantovano