Predstavnici AfD-a nije uskraćeno učešće u izbornoj debati 

41

Nakon što je vladajuća koalicija u Njemačkoj doživjela krah, a kancelaru Olafu Šolcu nije izglasano povjerenje u Bundestagu, predsjednik Njemačke Frank-Valter Štajnmajer raspustio je parlament i raspisao izbore za 23. februar. 

U toku predizborne kampanje koja se odvija u Njemačkoj, na Fejsbuku je podijeljena vijest o debati održanoj na državnoj televiziji. 

U objavi (arhivirano), autor je podijelio fotografiju kandidatkinje za kancelarku ispred Alternative za Njemačku (AfD), Alis Vajdel, uz tvrdnju da joj je uskraćeno da učestvuje u izbornoj debati prije izbora. 

“Njemačka državna TV odlučila je ne dopustiti čelnici AfD-a Alice Weidel da sudjeluje u televizijskoj debati prije izbora, unatoč tome što je AfD trenutno druga najveća stranka u Njemačkoj”. 

Objava je izazvala brojne reakcije i komentare uz negativne opaske o “zapadnjačkoj demokratiji”, “totalitarnom jednoumlju”…. 

Kako su debate organizovane? 

Uoči izbora, njemački javni radiotelevizijski emiter ARD i državna televizija ZDF najavili su dvije televizijske debate u kojima je trebalo da kandidati suoče svoje stavove.  

Emiteri su inicijalno planirali da u prvoj debati, 9. februara učestvuju Olaf Šolc i lider Hrišćansko-demokratske unije (CDU), Fridriha Merca. 

U drugoj debati, predviđenoj za 10. februar, planirano je da učestvuju predstavnica AfD-a, Alis Vajdel i predstavnik njemčke partije Zelenih, Robert Habek. 

I iz partije Zelenih, kao i AfD-a su javno iskazali negodovanje jer su ovu odluku emitera doživjeli kao “isključenje” iz glavne debate. 

Predstavnik Zelenih je inicijalno najavio da neće učestvovati u debati sa Vajdel. 

„Jasno smo isključili takav dvoboj unaprijed i takođe smo najavili da nećemo prihvatiti poziv“, izjavio je portparol Habekovog tima za njemačku novinsku agenciju. 

Nakon što je Habek odbio učešće u debati, ona je otkazana.  

Glavni urednik njemačkog javnog radiotelevizijskog emitera ARD, Oliver Kohr, pojasnio je da je koncept osmišljen tako da se četiri predstavnika  suoče u dvije debate kako bi se „dodatno produbila diskusija i obuhvatili različiti tematski krugovi“.  

Kohr je naveo da su izbor kandidata donijeli na osnovu rezultata anketa prema kojima je CDU znatno ispred drugih stranaka.  

Planirane druge debate u kojima će učestvovati predstavnica AfD-a 

Međutim, njemački javni emiteri nisu uskratili učešće predstavnici AfD-a, Alis Vajdel, u predizbornoj debati uptokos tome što je druga najveća partija u Njemačkoj, kako se tvrdi u objavi.  

Debata koja je bila planirana je otkazana nakon što je drugi kandidat odustao, a Vajdelovoj nije uskraćeno učešće u debati, naprotiv. 

Glavna urednica ZDF-a, Betina Šausten, saopštila je da su u planu različite televizijske debate u kojima će biti prisutni glavni kandidati za kancelara, među kojima i Alis Vajdel. 

Na sajtu njemačke televizijske stanice n-tv je i objavljen raspored javnih pojavljivanja i debati. 

“Javni emiteri ARD i ZDF otvaraju seriju debata prvim TV-duelom dvojice vodećih kandidata SPD-a i CDU-a, Olafa Šolca i Fridriha Merca 9. februara. Isti kandidati će se suočiti 13. februara na ZDF-u sa ostalim zajedno sa liderima Zelenih, Habekom, i AfD-a, Vajdel. 

Nedelju dana prije izbora, 16. februara, održaće se drugi TV-duel na kanalima ntv i RTL. Dvojica vodećih kandidata, Šolca i Merca, odgovaraće na pitanja novinara, 

Dan kasnije, svi vodeći kandidati (Šolc, Merc, Hebek i Vajdel) odgovaraće na pitanja građana u izbornoj areni ARD-a”, piše na sajtu pomenute njemačke tv stanice. 

Jasno je da državni emiteri u Njemačkoj nisu uskratili predstavnici AfD-a učešće u debati, jer je otkazana uslijed otkazivanja učešća drugog kandidata. Ipak, naknadno su zakazane druge debate u kojima je predviđeno i pojavljivanje predstavnicE AfD-a, Alis Vajdel. 

Objavu ocjenjujemo ocjenama manipulisanje činjenicama. 

Ocjenu “Manipulisanje činjenicama” dobija medijski izvještaj koji koristi poznate i tačne činjenice, ali ih interpretira na obmanjujući način. Ovi izvještaji uglavnom koriste tačne informacije za izvođenje netačnih zaključaka ili tvrdnji, čime usmjeravaju zaključke konzumenata medijskog sadržaja u pogrešnom smjeru u odnosu na stvarno značenje predstavljenih činjenica. 

In this article