“Noćna mora u Gazi je više od humanitarne krize. To je kriza čovječanstva”, rekao je generalni sekretar UN-a, Antonio Gutereš. Rat Hamasa i Izraela se nastavlja, broj žrtava raste, a trenutno najveću štetu trpe Palestinci koji su zarobljeni u pojasu Gaze i kojima fali svega, od vode, preko goriva, do medicinske opreme.
Aktuelna situacija izazvala je revolt širom svijeta. Tako se na društvenim mrežama pojavljuju razni pokreti koji pozivaju na bojkot izraelskih proizvoda. Jedan od njih poziva na bojkot svih onih koji u sebi imaju bar-kod koji počinje brojevima 729, a koji su navodno proizvedeni u Izraelu. Kao što su pisale kolege iz Open-a, ta brojka ne označava porijeklo proizvoda, već mjesto registracije.
Samo jedan od proizvoda na koji se bojkot odnosi je i “Pepsi”. Za dobro poznato gazirano piće u našem regionu sada se veže nova teorija. Na Fejsbuku, u jednom postu se navodi:
Ako niste znali šta znači “PEPSI”..?
Prema jednom tumačenju:
“Pay Every Penny Save Israel”
(“Plati svaki peni, sačuvaj Izrael”)
Zato, bojkot!
Porijeklo imena “Pepsi”
Ime “Pepsi” nema veze sa Izraelom.
Nakon što je razvio gazirano piće, farmaceut, Kejleb Bredam, iz Sjeverne Karoline prvo ga je nazvao “Brad’s drink”, iliti “Bredovo piće”, ali ga je 1898. prezvao u “Pepsi-kola”. Na sajtu Odjeljenja za prirodne i kulturne resurse Sjeverne Karoline navodi se:
“Kao farmaceut koji je prošao određenu medicinsku obuku, Bredam je vjerovao u zdravstvene, energetske i digestivne prednosti svog slatkog i pjenušavog napitka koji je prvobitno uključivao enzim pepsin i kola orašaste plodove. Vjerovatno je da su ovi sastojci doveli do preimenovanja pića, iako je u nekom trenutku pepsin uklonjen iz formule.”
Mnogi vjeruju i da je ime nastalo od stanja dispepsije, iliti otežanog varenja koje je Bredamov napitak, navodno, imao sposobnost da ublaži.
Zbog svega navedenog, sporna objava dobija ocjenu – lažna vijest.
Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.