Rezultati istraživanja javnog mnjenja su moćan alat za spoznavanje stavova građana, nerijetko i za uticanje na iste, a u kontekstu učestalih izbornih ciklusa u Crnoj Gori – sve češće služe za manipulaciju i to proizvoljnim rezultatima.
Dok se približavaju lokalni izbori u Podgorici, objave sa navodnim rezultatima istraživanjima se povećavaju.
Ovog puta istraživanje je pripisano metodologu prof. dr Milošu Bešiću.
Na Fejsbuku su podijeljeni rezultati istraživanja, uz komentar:
“Poslednje istraživanje Miloša Bešića, uz malu distancu prema istom – iako sam prilično sigu … da je sondiranje autentično”.
Bešić je, u izjavi za Raskrinkavanje.me, demantovao da je sproveo istraživanje čiji su navodni rezultati objavljeni na društvenim mrežama.
“Nemam nikakve veze sa tim istraživanjem”, kazao je Bešić.
Ovom slučaju prethodilo je i lažno istraživanje koje je pripisano agenciji Ipsos Strategic Marketing.
Objavu ocjenjujemo kao lažnu vijest.
Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.