Nakon što je zloupotrijebljen kredibilitet gotovo svih istraživačkih agencija u Crnoj Gori, logika za plasiranje netačnih informacija je vjerovatno bila pronaći druge agencije iz regiona i pripisati im projekcije rezultata za predstojeće predsjedničke izbori.
Na Fejsbuk stranicama Crnogorski Otpor i Cetinje Cetinjanima objavljeni su grafici sa rezultatima istraživanja koje je navodno sprovela agencija Mediana.
“Agencija Mediana. Izvjestan drugi krug. No ono što je bitno da independisti i u prvom krugu zajedno imaju 52%! Uzimamo sa rezervom i borimo se do kraja! Za CG”, nacvedeno je u Fejsbuk objavi.
Prema navodima ove objave, aktuelni predsjednik Crne Gore, Milo Đukanović ima znatnu prednost u odnosu na ostale kandidate. Sa druge strane, Andrija Mandić, Jakov Milatović i Aleksa Bečić uživaju približno sličan procenat podrške građana, manji od 20 osto.
Na veb sajtu Centralnog registra privrednih subjekata Crne Gore nismo uspjeli provjeriti da li u našoj državi postoji agencija pod tim nazivom, jer je u trenutku pisanja analize opcija pretrage privrednih subjekata bila onemogućena. Ipak, Google pretraga ključnih riječi dovodi do agencije Mediana koja ima kancelarije u Beogradu, Zagrebu i Ljubljani.
Redakcija Raskrinkavanja kontaktirala je predstavništvo agencije Mediana u Beogradu.
Direktorka istraživanja agencije, Aleksandra Milinović je, u izjavi sa Raskrinkavanje, demantovala navode da su sproveli istraživanje u Crnoj Gori.
“Rezultati istraživanja koje ste nam poslali nije radila Mediana. Mi uopšte ne radimo istraživanja u Crnoj Gori i ovo nisu naši rezultati.
Naša agenicija ima tri poslovnice, Mediana u Sloveniji, Mediana Fides u Hrvatskoj i Mediana Adria u Srbiji i niko od nas nije radio istraživanja za Crnu Goru”, navela je Milinović.
Putem pretrage veb sajta Agencije za privredne subjekte smo utvrdili da postoji samo jedna firma Mediana u Srbiji, kojoj je primarna djelatnost istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja.
Uzimajući u obzir činjenicu da je predstavnica Mediane opovrgla tvrdnje da je ta agencija sprovela istraživanje u Crnoj Gori, a da je ovo jedina agencija pod tim nazivom koja se bavi istraživanjem javnog mnjenja, Fejsbuk objave ocjenjujemo kao lažnu vijest.
Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.