Neistine sa modne piste: Dizajner Kovid Kapoor nije predvidio pandemiju

2000

Predviđanje pandemije COVID-19 do sada se pripisivalo Bilu Gejtsu, ali se na društvenim mrežama uvije može otići i korak dalje.

Ovoga puta, korisnici društvenih mreža su, u neku ruku, prorokom pandemije nazvali modnog kreatora.

Modni kreator se u ovoj situaciji našao zbog svog imena – Kovid Kapoor.

„Dizajner, po imenu Kovid, je prikazao ovaj model sa maskom na modnoj reviji marta 2019-e, godinu dana pre pocetka plandemije“, navodi se uz objavljenu fotografiju sa modne revije na kojoj jedan od modela nosi masku.

Objavljena fotografija je iz popularne emisije „Project runway“ u kojoj se modni dizajneri međusobno takmiče, i to iz sezone koja je emitovana 2019. godine.

Ova manipulacija na naše govorno područje uvezna je sa stranih naloga na društvenim mrežama.

Kovid Kapoor, modni dizajner iz Njujorka, za jednu od epizoda popularnog šoua, dizajnirao je kostim koji je pratila i zaštitna maska iste boje.

On je za Rojters objasnio da je kao dio kostima predvidio i masku jer je želio da istakne problem zagađenja vazduha. Takođe je objasnio i da je ga je inspirisao takozvani „Chipko“ pokret, nenasilni socijalni i ekološki pokret koji u ruralnom dijelu Indije predvode žene.

„Zagađenje je realnost koja guši naše okruženje svakog dana. Upotreba gas maske se odnosi na zagađenje vazduha“, kazao je Kapoor.

Takođe, značenje imena Kovid, koje se u Indiji daje uglavnom dječacima, je najbliže riječima „ekspert“ ili „akademik“.

Rojters je i ranije pisao o Indijcima koji nose ime Kovid i njihovim problemima od početka pandemije.

Dakle, ime modnog dizajnera i njegova kreacija, ne mogu se dovesti u vezu sa pandemijom COVID-19. Zbog toga ovaj sadržaj dobija ocjenu manipuisanje činjenicama.  

Ocjenu “Manipulisanje činjenicama” dobija medijski izvještaj koji koristi poznate i tačne činjenice, ali ih interpretira na obmanjujući način. Ovi izvještaji uglavnom koriste tačne informacije za izvođenje netačnih zaključaka ili tvrdnji, čime usmjeravaju zaključke konzumenata medijskog sadržaja u pogrešnom smjeru u odnosu na stvarno značenje predstavljenih činjenica.

Viralne objave: Manipulisanje činjenicama