Milo Đukanović nije rekao da podržava stvaranje ”Velike Albanije”

1529

Ovo je još jedan primjer medijskog izvještaj čiji naslov nema uporište u samom tekstu koji slijedi. 

Ovog puta, portal Alo objavio je tekst sa naslovom:

„SKANDAL Milo taliban podržava stvaranje “Velike Albanije”“,

Iako se u naslovu eksplicitno tvrdi da je Đukanović podržao stvaranje „Velike Albanije“, u samom tekstu nije moguće pronaći dio koji bi to potvrdio. 

O čemu se zapravo radi? 
 
Đukanović je 24. avgusta primio u oproštajnu posjetu ambasadora Republike Kosovo u Crnoj Gori Iljbera Hisu, što je potvrđeno na zvaničnom sajtu predsjednika Crne Gore

Informacija je takođe objavljena na zvaničnom fejsbuk profilu Mila Đukanovića, a vijest o oproštajnoj posjeti prenijeli su i crnogorski mediji

„Crna Gora u potpunosti podržava ostvarivanje ciljeva i interesa Kosova u kontekstu evropske i evroatlantske integracije, rekao je predsjednik Milo Đukanović prilikom oproštajne posjete kosovskog ambasadora Iljbera Hise“, prenosi portal Vijesti.

Portal RTCG takođe je prenio riječi Đukanovića sa ovog sastanka. 

„Kako se ističe, Đukanović je ukazao na punu podršku Crne Gore ostvarivanju ciljeva i interesa Kosova u kontekstu evropske i evroatlantske integracije i vrijednosti kojima zajednički težimo“, navodi se u tekstu.

Čitajući zvanično saopštenje kabineta predsjednika Crne Gore, kao i njegovu interpretaciju u crnogorskim medijima, dolazimo do zaključka da je Đukanović dao podršku Evroatlantskom putu Kosova, a ne stvaranju „Velike Albanije“, kao što se navodi u tekstu portala Alo. 

Zbog ovih činjenica, taj tekst dobija ocjenu dezinformacija. 

Ocjenu “Dezinformacija” dobija medijski izvještaj koji u sebi sadrži “miks” činjenica i netačnog ili poluistinitog sadržaja. U ovakvim slučajevima, mediji ne moraju nužno biti svjesni netačnih informacija koje su objavljene zajedno sa istinitim. Takođe, ovom ocjenom biće tretirani i izvještaji koji imaju lažne atribucije ili naslove koji ne oslikavaju tekst u smislu tačnosti informacija. 

Pored toga, članak ocjenjujemo i kao klikbejt, iz razloga što tvrdnja iz naslova nema utemeljenje u samom tekstu. 

Ocjenu “Klikbejt” dobija medijski izvještaj čiji naslov nema uporište u samom tekstu koji slijedi. Ovakvi tekstovi i prilozi imaju cilj da senzacionalističkim naslovom privuku pažnju konzumenta/kinje, obećavajući sadržaj koji zapravo ne postoji i uglavnom se kreiraju iz finansijskog interesa odnosno zbog povećanja čitanosti.