Uvertira u predizbornu kampanju za parlamentarne izbore u Crnoj Gori su lažna istraživanja javnog mnjenja – praksa dezinformisanja javnosti često praktikovana tokom posljednjih izbornih ciklusa.
Tim Raskrinkavanja je evidentirao objavu na Fejsbuku u kojoj su istaknuti procenti podrške građana određenim političkim partijama i koalicijama. Istraživanje je, navodno, sprovela agencija za istraživanje javnog mnjenja Ipsos.
“Poslednje istraživanje:
32% ES
22% DPS
18% DF (pre odlaska PZP)
6% Demokrate
6% URA
3,7 % SNP (bez Demosa)
Navodno, Ipsos.”
Koliko smo navikli na činjenicu da istraživanja koje se dijele na društvenim mrežama nijesu uopšte sprovedena, potpuno je opravdano što članovi Raskrinkavanja imaju na brzo biranje na telefonu predstavnike istraživačkih agencija.
Iz IPSOS-a su za naš portal demantovali da je ta agencija sprovela istraživanje koje je podijeljeno na Fejsbuku.
“Agencija IPSOS nije sprovela pomenuto istraživanje, a podaci koji su objavljeni nisu naši”.
Objavu ocjenjujemo kao lažnu vijest.
Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.