I sveštena lica šire dezinformacije o Dinku Gruhonjiću

175

Prošle godine, otprilike u isto doba, pisali smo o hajci na novinara i profesora Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Dinka Gruhonjića. Njega su tada “razapinjali” mediji, a godinu kasnije pominju ga i sveštena lica.  

Na snimku (arhivirano: ovdje) koji se brzo proširio društvenim mrežama piše: (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11) (arhivirano: 1, 2, 3

Otac Arsenije – Studenti,čuvajte se ustaše Dinka Gruhonjića 

U videu otac Arsenije poziva studente da ignorišu Gruhonjića i da ga ne slušaju i poziva se na staru netačnu krilaticu – da je Gruhonjić učestvovao na “ultra-ustaškom” skupu u Dubrovniku, te da je navodno veličao komandanta koncentracionog logora Jasenovac, Dinka Šakića: 

“Na tom skupu gospodin Dinko Gruhonjić se kao prvo predstavlja i kaže: ‘Ja se zovem Dinko’ i onda nastavlja pa kaže: ‘Eto imam baš lepo ime, kao Dinko Šakić. Ha ha ha.’ I svi kao: ‘Ha ha ha.’ E sada, za one koji ne znaju ko je Dinko Šakić. Znači, Dinko Šakić je bio poglavar ili upravnik u najgorim fazama logora smrti Jasenovac. Znači, nije bio običan koljač, nego je bio arhi-koljač. Bio je koljač nad svim koljačima. (…) Hoću da kažem da taj čovek Dinko – koji danas predaje na fakultetu u Novom Sadu, koji vaspitava našu omladinu i koji sada hoće da se bavi studentskim protestima – hoće da se pojavi kao netko ko hoće to na neki način koordinisati. Čovek koji se tako definisao, koji na taj način, s ponosom, govori o tome da se on zove kao Dinko Šakić…” 

Kao što smo već pisali, Gruhonjić nije učestvovao na “ultra-ustaškom” skupu, već na festivalu “Rebedu”, čija je tema bila nacionalizam. Ovdje je bitno napomenuti da je Gruhonjić na festivalu učestvovao prije dvije godine, ali je neko odlučio da ga medijski linčuje tek godinu kasnije. Tom prilikom je rekao:  

“Ja sam auto-autošovinista. Meni se penju po tom rodoslovnom stablu pa ne mogu nikako da skontaju od kojih sam, pa su mi čak izmislili i ime – Sabahudin, iako ja imam jedno lepo ime – Dinko, kao Dinko Šakić… Ali eto, nisu se setili, nije im mašta dobacila dotle, nego su mi morali Sabahudina, to jest – Zorana…”   

Suštinu Gruhonjićevog izlaganja sažele su kolege iz Raskrikavanja, koje su se takođe bavile hajkom na njega: (arhivirano: ovdje

“Ni u jednom trenutku Gruhonjić ne pominje da je „ponosan” što ima isto ime kao Šakić, već govori o imenu koje su mu maliciozno dali njegovi neistomišljenici – Sabahudin, a koje aludira na njegovo eventualno muslimansko poreklo – iako su, po njegovim rečima, mogli da se zadrže i na njegovom pravom imenu, Dinko, pošto se ono može zlobno povezati sa ozloglašenim hrvatskim komandantom.” 

Gruhonjiću je nakon užasne medijske hajke prijećeno smrću, a nakon uznemirujućih grafita na ulazu njegove zgrade izjavio je: (arhivirano: ovdje

“Ono što mogu sasvim sigurno da kažem da je jedan od inspiratora kampanje već pomenuti poslanik takozvanih “Naprednjaka”, Milenko Jovanov, koji me u kontinuitetu dva dana prozivao sa skupštinske govornice poredeći me sa ustaškim koljačem Dinkom Šakićem i time dao zeleno svetlo za sve ono što je usledilo, a što je kulminiralo dolaskom praktično na naša kućna vrata…” 

Posljednjim napadom na Gruhonjića bavile su se kolege iz Istinomera i Faktografa, dok su ranije osim Raskrinkavanja i Raskrikavanja to učinile i kolege iz AFP-a. (arhivirano: 1, 2, 3

Zbog činjenice da Dinko Šakić nije veličao komandanta iz Jasenovca – Dinka Šakića, kao i one da nije učestvovao na “ultra-ustaškom” skupu u Dubrovniku, sporni govor oca Arsenija dobija ocjenu – manipulisanje činjenicama i reciklaža.  

Ocjenu “Manipulisanje činjenicama” dobija medijski izvještaj koji koristi poznate i tačne činjenice, ali ih interpretira na obmanjujući način. Ovi izvještaji uglavnom koriste tačne informacije za izvođenje netačnih zaključaka ili tvrdnji, čime usmjeravaju zaključke konzumenata medijskog sadržaja u pogrešnom smjeru u odnosu na stvarno značenje predstavljenih činjenica.   

Ocjenu “recikLAŽA” dobija medijski sadržaj koji iznova koristi već objavljene informacije bez jasne naznake vremenskog perioda na koji se sadržaj odnosi. Tekst se reciklira u određenom trenutku kako bi se manipulisalo zaključcicima konzumenta medijskog sadržaja.  

In this article