Kompanija “Matel” je 1959. godine svijetu predstavila lutku Barbi (“Barbie”), a dvije godine kasnije i Kena, obilježavajući djetinjstvo generacijama djece.
I Barbi i Ken su imali razna izdanja, odjevne kombinacije, uloge…
Na Fejsbuku se pojavio video snimak (1, 2, 3, 4) sa sljedećim opisom:
“Novi način promocije transrodnosti među djecom. Video predstavlja novu reklamu za Barbi lutke, a koja sa ponosom predstavlja novi lik, trudnog transrodnog Kena”.
Ova lutka ne pripada lutkama iz serije “Barbie”, o čemu je Raskrinkavanje već pisalo.
To potvrđuje logo koji je prikazan na kraju videa i koji nema veze sa zvaničnim logotipom kompanije “Matel”.
Uz pomoć obrnute pretrage fotografija došli smo do podatka da logo zapravo predstavlja vebsajt “Babylonbee.com”.
U opisu tog vebsajta istaknuto je da je to sajt koji ima satiričan sadržaj.
“Babylon Bee je najbolja svjetska satirična stranica, potpuno nepogrešiva u svim svojim tvrdnjama o istini. Pišemo satire o hrišćanstvu, politici i svakodnevnom životu”.
Pretragom na vebsajtu kompanije “Matel” nije moguće pronaći verziju “trudnog Kena”, a da to da ona nije proizvod pomenutog brenda, već da je u pitanju izmišljena vijest potvrdio je i portparol te kompanije za Rojters.
Zaključak je da je vijest o transrodnom Kenu potekla sa veb sajta koji dijeli satirične objave, te da je evidentno da je usklađena sa ostalim sadržajem koji se tamo dijeli.
Ovaj sadržaj dobija ocjenu dezinformacija.
Ocjenu “Dezinformacija” dobija medijski izvještaj koji u sebi sadrži “miks” činjenica i netačnog ili poluistinitog sadržaja. U ovakvim slučajevima, mediji ne moraju nužno biti svjesni netačnih informacija koje su objavljene zajedno sa istinitim. Takođe, ovom ocjenom biće tretirani i izvještaji koji imaju lažne atribucije ili naslove koji ne oslikavaju tekst u smislu tačnosti informacija.