
Dio studenata u Srbiji okupljenih kao grupa “Studenti koji žele da uče” od 6. marta borave u Pionirskom parku, zahtijevajući da im se omogući studiranje deblokiranjem fakulteta.
Više regionalnih portala, Pink.rs (arhivirano), Informer (arhivirano), Vaseljanska.net (arhivirano) i NS Uživo (arhivirano) prenijeli su informaciju da je proslavljeni glumac, Žika Todorović podržao “studente koji žele da uče”, uz fotografiju iz Pionirskog parka.
“Žika Todorović sa studentima koji žele da uče: Legendarni glumac podržava deblokadu obrazovanja”.

Istu vijest je podijelilo i više korisnika Fejsbuka. (1, 2, 3, 4, 5, 6) (arhivirano)
Poznati glumac je objasnio u Instagram objavi (arhivirano) da je fotografija sa “studentima koji žele da uče” zabilježena u prolazu i to sa mladićima koji su se predstavili kao fanovi Todorovića, a da je ista u javnosti predstavljena u pogrešnom kontekstu.
“Danas su me na putu kojim prolazim svaki dan, jer obilazim mamu koja je slomila nogu prije tri mjeseca, zaustavila dva momka i zamolila za fotografiju, predstavljajući se kao moji fanovi. Slika je zatim, potpuno bez moje saglasnosti okačena na instagram profil @studenti.koji.zele.da.uce, a ubrzo se našla i u medijima”, napisao je Todorović uz printscreen Instagram naloga grupe “Studenti koji žele da uče” na kojem se vidi da je među objavama i fotografija sa proslavljenim glumcem.

Todorović je demantovao navode da je podržao “studente koji žele da uče”.
“Ovim putem želim da demantujem bilo kakvu povezanost i osuđujem iskorišćavanje fotografije u političke svrhe”.
Fotografija je, u međuvremenu, obrisana sa Insagram naloga “studenti.koji.zele.da.uce”.
Vijest da je poznati glumac podržao dio “studenata” koji se zalažu za deblokadu fakulteta u Srbiji objavili su i Večernje novosti i Kurir, međutim pomenuti portali su naknadno izmijenili tekst.
Ipak, zaboravili su da izbrišu objave na društvenim mrežama koje dokazuju da su takođe objavili netačnu informaciju.


Objave ocjenjujemo ocjenama manipulisanje činjenicama i dezinformacija.
Ocjenu “Manipulisanje činjenicama” dobija medijski izvještaj koji koristi poznate i tačne činjenice, ali ih interpretira na obmanjujući način. Ovi izvještaji uglavnom koriste tačne informacije za izvođenje netačnih zaključaka ili tvrdnji, čime usmjeravaju zaključke konzumenata medijskog sadržaja u pogrešnom smjeru u odnosu na stvarno značenje predstavljenih činjenica.
Ocjenu “Dezinformacija” dobija medijski izvještaj koji u sebi sadrži “miks” činjenica i netačnog ili poluistinitog sadržaja. U ovakvim slučajevima, mediji ne moraju nužno biti svjesni netačnih informacija koje su objavljene zajedno sa istinitim. Takođe, ovom ocjenom biće tretirani i izvještaji koji imaju lažne atribucije ili naslove koji ne oslikavaju tekst u smislu tačnosti informacija.