Božićni market u Njemačkoj, još jednom je bio epicentar tragičnog događaja, kada je ljekar iz Saudijske Arabije, vozilom uletio među okupljene na trgu u Magdeburgu. Tom prilikom, poginulo je pet osoba, a više od dvije stotine ljudi je povrijeđeno.
Pojedini mediji, kao što su portal Vijesti, Adria, Berane online, Cetinjski list ali i srpske Novosti u prvim infomacijama o poginulima, naveli su da je evidentirano 11 žrtava.
“Najmanje 11 mrtvih, više od 60 povrijeđenih”, objavili su portali.
Dok su neki, isprva netačne podatke, zamijenili sa novim, vjerodostojnijim, pomenuti portali, zadržali su se na prvobitnoj informaciji, koja je u jednom trenutku bila objavljena i u njemačkim lokalnim medijima.
Pojedini mediji su se pozvale na njemački list “Volksstimme” koji u prvim informacijama o nesreći i jeste objavio da je 11 mrtvih, ali su u kasnijim satima, tekst ispravili i saopštili ono što će kasnije, zvanično saopštiti i policija Magdeburga, da je stradalo pet osoba.
U saopštenju policije, objavljenom na zvaničnom sajtu, navodi se da je stradao devetogodišnji dječak i još četiri žene, starosti od 45 do 75 godina.
Vijesti u još jednom tekstu o tragediji u Magdeburgu, objavljenom dan kasnije, ponovo konstatuju da je stradalo 11 osoba, uprkos izvještajima kredbilnih njemačkih medija, koji govore o pet žrtava.
Imajući u vidu da su se u svom izvještaju označeni mediji pozvali na pojedine njemačke medije, koji jesu objavili da je 11 mrtvih u napadu u Magdeburgu, ali da kasnije nijesu ispravili informaciju novim podacima, tekstovi pomenutog portala dobijaju ocjenu “greška”.
Ocjenu “Greška” dobija medijski izvještaj u kojem uredništvo medija napravi grešku objavom netačne informacije ili prenošenjem neprovjerene vijesti iz drugog izvora, bez očite namjere dezinformisanja javnosti. Ovakav izvještaj može biti veoma štetan u nekim slučajevima, a nakon ponavljanja prenošenja vijesti sa nepouzdanih izvora, možemo govoriti i o namjeri nekog medija da prenošenjem netačnog sadržaja utiče na javnost.