Jedan od najpopularnijih lanaca brze hrane na svijetu, Mekdonalds, godinama je tema za dezinformacije i teoretičare zavjere, o čemu je Raskrinkavanje iz više navrata pisalo. Nova teorija kaže: (arhivirano: ovdje)
Mekdonaldsov simbol se nalazi u knjizi crne magije, logo je zapravo magični pečat Osnivač Mekdonaldsa Rejmond Albert Krok bio je mason od 33 stepena.
Ovako je zaista dobio novac da započne svoj posao. Krok bi takođe dobio titulu u Sataninoj crkvi. Satanina crkva zapravo u potpunosti priznaje ovu činjenicu.
Dizni i Mekdonalds su oduvek imali bliske radne odnose zbog Masonskog bratstva.
Čuveni logo možda jeste magični pečat jer je čovjeku koji je napravio imperiju od lanca brze hrane, Reju Kroku, donio ogromno bogatstvo. Pretragom je teško doći do podatka da li je on bio mason, ali je lako pronaći istorijat logoa.
Osnivači Mekdonaldsa, Dik i Mek Mekdonald preuzeli su očev posao i ‘50-ih godina su sjeli sa arhitektom Stenlijem Klarkom Mestonom, da zajedno dizajniraju izgled restorana. Izbor je pao na opciju sa dva izrazito žuta luka, Otprilike deceniju kasnije, kada je Krok preuzeo operacije, logo je dobio prepoznatljivi oblik koji danas poznajemo, a koji se naslanja na Mestonov dizajn sa lukovima. O logou se kaže:
“Zlatni lukovi (fraza sve veće upotrebe) su poznati simbol Mekdonaldsa. Prvobitno, pravi lukovi su bili dio dizajna restorana. Ugrađeni su u logo lanca 1962. godine, kada je trenutni logo Zlatnih lukova podsjećao na „M“ za „Mekdonalds“… Iako je Mekdonalds 1960-ih izbacio fizičke lukove iz skoro svih svojih restorana, Zlatni lukovi su ostali u logotipu i kao uobičajeni termin za kompaniju.”
Da li se žuto “M” nalazi u nekoj opskurnoj knjizi – veoma je moguće, ali jedna stvar je jasna: logo Mekdonaldsa je rezultat istorijata kompanije, kombinovan sa dizajnom i progresijom poslovanja.
Zbog svega navedenog, sporna objava dobija informaciju – teorija zavjere.
Ocjenu “Teorija zavjere” dobija medijski izvještaj koji daje neistinit ili neprovjerljiv opis neke pojave, događaja ili osobe, predstavljajući ih kao dio ili rezultat skrivenog plana (“zavjere”). Za ovakve sadržaje karakteristično je da iznose niz tvrdnji, predstavljenih kao činjenice, između kojih se utvrđuju uzročno-posljedične veze, bez nuđenja bilo kakvih kredibilnih dokaza.