AI fotografija Kejt Midlton iskorišćena za suze i klikbejt naslove 

280

Početkom godine svjetski mediji su “poludjeli” jer je princeza od Velsa, Kejt Midlton, iznenada nestala sa javne scene. Počele su da kruže razne teorije, a na kraju je stigla loša vijest, da princeza ima rak. Ona se od tada nije puno pojavljivala i prolazi kroz tretman oporavka.  

Ovih dana, u regionalnim medijima plasiran je klikbejt naslov: (arhivirano: ovdje

Kejt Midlton bez kose, fotografija tokom procesa lečenja slama srca  

U tekstu se nigdje ne pojavljuje fotografija, a na kraju samog teksta se navodi da postoji neka fotografija, koja je u stvari djelo vještačke inteligencije (AI). Iako se u tom tekstu ne pojavljuje fotografija princeze Kejt u lošem izdanju, nju je moguće pronaći na drugim sajtovima, koji su jasno naznačili da je AI.  

Princeza od Velsa pojavila se prije nekoliko dana i odagnala sve sumnje. Izgleda lijepo, kao i uvijek i ima kosu. 

Neposredno pred njeno javno pojavljivanje nakon dužeg perioda, poslala je poruku:  

“Dobro napredujem, ali kao što će znati svako ko prolazi kroz hemoterapiju, ima dobrih i loših dana. U tim lošim danima osjećate se slabo, umorno i morate da se prepustite svom tijelu u odmaranju. Ali u dobrim danima, kada se osjećate jači, želite da iskoristite to što se osjećate dobro.” 

Mediji su dobili i zvanične fotografije princeze, neposredno prije nego što je stala pred kamere. 

Poenta cijele priče je ta da su regionalni mediji plasirali srceparajući klikbejt naslov, kako bi privukli što više klikova, ili lajkova. U tome su i uspjeli. Objava na Fejsbuku dobila je više od 400 lajkova i preko 200 komentara. Da bi se došlo do istinite informacije i vijesti da internetom kruži AI fotografija, na koju su mnogi “pali” potrebno je pročitati cijeli tekst koji je podug.  

Zbog svega navedenog i očiglednih nedosljednosti između naslova i samog teksta, sporna objava dobija ocjenu – klikbejt.  

Ocjenu “Klikbejt” dobija medijski izvještaj čiji naslov nema uporište u samom tekstu koji slijedi. Ovakvi tekstovi i prilozi imaju cilj da senzacionalističkim naslovom privuku pažnju konzumenta/kinje, obećavajući sadržaj koji zapravo ne postoji i uglavnom se kreiraju iz finansijskog interesa odnosno zbog povećanja čitanosti. 

Edit: 20.6.2024.

Portal Gloria objavio je ispravku u svom originalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

In this article