Predsjednik Crne Gore Jakov Milatović učestvovao je na Samitu lidera Evropske unije (EU) i Zapadnog Balkana u Briselu. Milatović je ujedno, uoči početka Samita, odgovarao na pitanja novinara, a njegove izjave su pojedinim medijima poslužile za manipulativne navode.
Konkretno, portal Borba je objavio tekst sa naslovom:
“Milatović se iz Brisela zahvaljuje Putinu: Treba da iskoristimo agresiju Rusije na Ukrajinu i postanemo član EU”
Navodna zahvalnost predsjedniku Rusije Vladimiru Putinu, mimo naslova, nigdje se u tekstu ne spominje, jer je predsjednik Crne Gore nije ni iskazao.
Ovakav naslov odražava pogrešnu interpretaciju Milatovićeve izjave o evropskim integracijama Crne Gore.
On se, komentarišući trenutnu perspektivu Crne Gore u procesu evropskih integracija, osvrnuo na rusku agresije na Ukrajinu i uticaj koji ima na politiku proširenja EU.
“Agresija Rusije na Ukrajinu je pokazala da proces proširenja nije samo tehničko pitanje, već da ima geopolitički i bezbjednosni značaj za čitav evropski kontinent. Ovo predstavlja momenat koji treba svi da iskoristimo – i Brisel i države članice EU i države kandidati”, riječi su Milatovića.
Predsjednik Crne Gore je ranije osudio agresiju Rusije protiv Ukrajine, a njegov stav je nedvosmislen – podržao je sankcije koje je naša država uvela protiv Rusije.
Zbog činjenice da Milatović nije tokom radnoj posjeti Briselu izrazio zahvalnost predsjedniku Ruske federacije, objavu portala Borba ocjenjujemo kao manipulisanje činjenicama. Objava dobija i ocjenu klikbejt jer se, osim u tekstu, u samom tekstu pomenutog portala ne spominje informacija da se predsjednik Crne Gore zahvalio Putinu.
Ocjenu “Manipulisanje činjenicama” dobija medijski izvještaj koji koristi poznate i tačne činjenice, ali ih interpretira na obmanjujući način. Ovi izvještaji uglavnom koriste tačne informacije za izvođenje netačnih zaključaka ili tvrdnji, čime usmjeravaju zaključke konzumenata medijskog sadržaja u pogrešnom smjeru u odnosu na stvarno značenje predstavljenih činjenica.
Ocjenu “Klikbejt” dobija medijski izvještaj čiji naslov nema uporište u samom tekstu koji slijedi. Ovakvi tekstovi i prilozi imaju cilj da senzacionalističkim naslovom privuku pažnju konzumenta/kinje, obećavajući sadržaj koji zapravo ne postoji i uglavnom se kreiraju iz finansijskog interesa odnosno zbog povećanja čitanosti.