Reciklaža o “devijantnoj” Estoniji i njenim liderima

500

Estonija sa svojim baltičkim kolegama grabi ka prosperitetu iz godine u godinu, ali ako pitate dezinformatore – to je jedna čudna zemlja.

Raskrinkavanje je prošle godine pisalo o lažnoj vijesti, u kojoj se govori o razaranju porodice “na zapadu”, devijantnosti, a sve to se navodno dešava upravo o Estoniji. Sada imamo isti narativ, istu spornu fotografiju i istu lažnu vijest.

Na Fejsbuku se ponovo pojavio post u kojem se vide muškarac, žena i mladić obučen kao djevojka. U njemu se navodi:

Predsjednica Estonije, njen muž i njihov sin. Svetejeblo! Ustaj Staljine!!!

Ko je ko?

Na fotografiji je bivša predsjednica Estonije, Kersti Kaljulaid, bivši ministar pravde, Raivo Aeg i pjesnik i pisac, Mik Parnits. Koliko je poznato – njih troje nijesu u srodstvu. Fotografija je nastala 18-og avgusta 2020, tokom ceremonije dodjele nagrada za borbu protiv nasilja, o čemu je na Fejsbuku izvijestio i Parnits, koji je bio jedan od laureata. Tom prilikom Parnits je rekao:

“Nijesam nosio odijelo. Odijelo je u izvesnom smislu muški oklop, oblik zaštite. Čovjek srednjih godina u odijelu može da kaže nevjerovatne stvari i ljudi dugo vjeruju i slušaju… Odlučio sam da se učinim ranjivim, ismijanim, smiješnim. Ono kao što se žene često doživljavaju. Sistemsko nasilje nad ženama ima koristi i od onih muškaraca koji smatraju da nisu uradili ništa ludo.”

Partins je dobio priznanje za kampanju na Instagramu čiji je kreator “See Pole Okei” koja se tiče neželjenih poruka koje stižu u inboks žena.

Sporna objava dobija ocjene – lažna vijest i reciklaža.

Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.

Ocjenu “recikLAŽA” dobija medijski sadržaj koji iznova koristi već objavljene informacije bez jasne naznake vremenskog perioda na koji se sadržaj odnosi. Tekst se reciklira u određenom trenutku kako bi se manipulisalo zaključcicima konzumenta medijskog sadržaja.

In this article