Sportski novinar u ulozi antivaksera i teoretičara zavjere: Niz lažnih tvrdnji Milojka Pantića

1372
e-identitet

Mnogo puta do sada laži i dezinformacija koje targetiraju vakcine, maske i brojne druge stvari koje se tiču pandemije kovida, imali smo priliku da slušamo od raznih ljudi iz raznih branši.

Nije novost da o toj temi govore osobe koje nemaju dodirnih tačaka sa bilo kojom granom medicine, a tako je bilo i ovoga puta.

Naime, čuveni sportski komentator Milojko Pantić u desetominutnom video snimku objavljenom na jednoj fejsbuk stranici iznosi sijaset neutemeljenih i lažnih činjenica a koronavirusu, vakcini, broju umrlih, maskama…

„Pandemija virusa korona uz neprimjerenu medijsku kampanju da se svi vakcinišu svaka tri – četiri mjeseca, vlastodršci kreću u ćisto nasilje nad građanima. To pokazuje da se iza brda zvanog pandemija kriju neke druge namjere a ne briga za javno zdravlje ljudi“, započinje Pantić svoje izlaganje.

Kako je kazao, nije daleko dan kada će pet puta vaksinisani krenuti na one koji su se vakcinisali samo četiri puta, dodajući da u zavisnosti od SZO i farmaceutski kompanija moramo naučiti da se vakcinišemo tri četiri puta godišnje.

Dalje, govoreći o „medijskoj lobotomiji“ Pantić ističe da mediji u Srbiji vodeći kampanju tvrde da od kovira dnevno umire 50 ili više zaraženih.

„Šta to znači da je od kovida, mada će prije biti da je sa kovidom preminulo 50 ljudi. Zvanična statistika kaže da u Srbiji umire oko 270 ljudi. Šta je sa onim 220 za koje niko ne pominje od čega su umrli. Biće da se iza brda koje se zove pandemija virusa korona krije namjera da se ljudi pokore a ne da se zaštite od zaraze. Sve te navodne mjere i svi ti PCR testovi, maske, selektivne zabrane, zatvaranje i policijski sati i propusnice, kontinuirano vaksinisanje svaka tri mjeseca, definitivno nije briga za javno zdravlje. To je način da se zdravlje uništi, da starije generacije umiru a da se ostali stave pod kontrolu“, govori Pantić.

Kao dokaz za svoje tvrdnje Pantić između ostalog navodi i „nasilje nad ljudima koji se bune protiv mjera“.

„Vidjećete snimke iz Melburna gdje policija prebija ljude na ulici pa čak i puca na njih“, dodaje Pantić.

U jednom dijelu snimka Pantić pravi poseban osvrt na citat, koji je prema njegovim riječima, preuzet iz knjige “Budućnost života”, čiji je navodni autor pomenuti Žak Atali.

Pantić tvrdi da je Attali zagovarao eutanaziju starijih osoba te da je “metod” upravo vakcinacija.

Iako samouvjereno i u specifičnom tonalitetu iznosi navedene podatke, Pantić zapravo kontinuirano obmanjuje javnost.

Iako koronavirus stavlja u kontekst zavjere koja se „iza brda valja“, zvanični podaci o ovom virusu, kao i brojke ljudi koji su izgubili život u borbi sa njim, govore potpuno suprotno.

Teorije zavjere o tome da iza koronavirusa stoje moćnici iz svijeta politike, nisu nikakva novost, a na njih se nadovezao i pantić tvrdnjom o „vlastodršcima koji sprovode nasilje nad građanima“.

Takve navode mnogo puta do sada smo opovrgnuli.

Iako govori o „četiri puta i pet puta vakcinisanima“, svjetska javnost ne poznaje takve primjere kao ni preporuke.

Govoreći o buster dozama, SZO i Američki centar za prevenciju i kontrolu zaraznih bolesti pominju treću dozu vakcine, a o navodnim četvrtim i petim buster dozama nema riječi, naročito ne na godišnjem nivou kao što se tvrdi.

Pantić je u svom videu više puta optužio medije, a jedna od optužbi odnosi se i na to da „vode kampanju govoreći da dnevno umire 50 ljudi od koronavirusa“

Ipak, brojke o novoinficiranim i preminulim od koronavirusa ne izmišljaju mediji, već ih saopštava Krizni štab zavoda za javno zdravlje.

Tvrdnju da policija u Melburnu prebija ljude jer se bune protiv mjera, i ranije je raskrinkana.

„Policajcu su patrolirali i uočili 21godišnju ženu koja nije nosila masku. Policija je odlučila da je uhapsi kada je ona odbila da saopšti svoje ime i adresu. Ona takođe nije saopštila da je izuzeta od nošenja maske. Onda je postala agresivna i šutnula je policajku u tijelo. Žena je nastavila da se opire hapšenju i morala je biti oborena na zemlju prije hapšenja. Policajka je prebačena u bolnicu radi pregleda, a uhapšena je optužena za opiranje policiji i napada na policajku. Nije kažnjena za nenošenje maske jer je imala opravdanje za izuzimanje od nošenja maske, puštena je uz kauciju i pojaviće se na sudu“, saopšteno je iz policije Viktorije, oblasti u kojoj se nalazi Melburn u objašnjenju hapšenja jedne osobe, za koju se tvrdilo da je žrtva policijske torture jer protestuje protiv mjera.

Poslednja, ali ne i manje neutemeljena i dezinformatorska tvrdnja Pantića da je Attali zagovarao eutanaziju staraca zapravo je popularna  teorija zavjere koja se zasniva na manipulaciji izjavama koje je Attali dao u intervjuu objavljenom 1981. godine.

„Francuski portal Liberation je u svojoj fact-checking sekciji Check News objavio analizu ove tvrdnje, u kojoj se navodi nekoliko takvih primjera koji kruže po internetu. Kako navodi Check News, u jednom dijelu intervjua, čija je tema bila “Budućnost života”, novinar Michel Salomon pitao je Attalija da li je moguće ili poželjno da ljudi žive 120 godina. Attali je odgovorio da je njegovo uvjerenje da će cilj društva u budućnosti biti da se unaprijedi kvalitet života, a ne da se produži životni vijek. Attali je rekao da smatra kako bi tako troškovi zdravstva bili manji za društvo, budući da ljudi stariji od 65 godina više ne stvaraju i da predstavljaju trošak“, navodi se u objavi fact-checking portala Raskrinkavanje.ba koje je takođe opovrglo teorije zavjere Milojka Pantića.

Ipak, prezentovanje sadržaja koji je pun teorija zavjere, dezinformacija i laži koje se tiču pandemije nemilosrdnog koronavirusa zasigurno baca sjenku na lik i djelo čuvenog Milojka Pantića.

Zbog svih navedenih činjenica, objavu sa stranice IN Studio koja je objavila Pantićev video označavamo kao teorija zavjere.

Ocjenu “Teorija zavjere” dobija medijski izvještaj koji daje neistinit ili neprovjerljiv opis neke pojave, događaja ili osobe, predstavljajući ih kao dio ili rezultat skrivenog plana (“zavjere”). Za ovakve sadržaje karakteristično je da iznose niz tvrdnji, predstavljenih kao činjenice, između kojih se utvrđuju uzročno-posljedične veze, bez nuđenja bilo kakvih kredibilnih dokaza.